Mikon kuva

Mikko Virtanen

33-vuotias salolaisyrittäjä harrastaa vanhojen pelikonsoleiden keräilyä, lumilautailua, nettisivujen tekoa ja ylläpitoa, autotallibaarin rakentelua, amerikkalaisia urheiluautoja ja vuodesta 2013 lähtien myös vesijetteilyä.

Arkisto

Aiheet

autot (2)
huijaus (3)
koti (3)
messut (1)
myynti & markkinointi (1)
pelikonsolit (1)
politiikka (1)
resepti (1)
rompetori (1)
tietokoneet (1)
wtf?! (4)
youtube (1)
yrittäjyys (1)

Onko tämä Suomen huonoin torikoju?

8.8.2013 18:41

Salossa on valtavan hieno kesäperinne, nimittäin iltatori jokaisena kesätorstaina aina kesäkuusta elokuun loppuun. No onhan se kuitenkin niin, että kun kerran kesässä käyt siellä niin olet jo nähnyt kaiken. Joka viikko samat myyjät, siltä se ainakin tuntuu. Olen tänä vuonna kuitenkin käynyt Salon iltatorilla jo useita kertoja, tämänpäiväinen sai inspiraation taas kirjoittaa blogiin pitkästä aikaa.

Sissimarkkinointia Saunalahden tyyliin

Bongasin torin keskeltä ehkä Suomen huonoimman myyntikojun, joka myi Saunalahden Megareilu 3G –liittymää. Rumaan toripöytään oli teipattu niin ikään hyvin rumasti Saunalahden mainoskyltti. Jotta sama teema jatkuisi, niin viimeisen silauksen teki ruutupaperiin käsin kirjoitettu mainospuhe.

 Saunalahdella on ehkä Suomen rumin myyntikoju

Saunalahti ei kauneudella koreile myyntitekstiensä kanssa

Herää kysymys: Miksi Saunalahden kokoinen yritys toteuttaa myyntiä ja markkinointia tällä tasolla? Juttelin myyjien kanssa tovin ja vastaus oli lähinnä ”Meille ei annettu muuta.”

No oli miten oli. Joka tapauksessa tämä oli pysäyttävä kokemus ja kiinnitti heti huomioni. Voin taata, että olisin loikkinut huomaamatta ohi, jos samalla paikalla olisi ollut viimeisen päälle viilattu ständi. Tästä johtuen… ehkä Saunalahden myyntikoju oli sittenkin kenties Suomen paras?

 



← Fortum kotinäyttö on näppärä sähkönkulutuksen seurantalaitePääsiäistarina yrittäjyydestä →
Vastaukset kirjoitukseen

mff:
Pe, 9/8/2013 - 17:12

niin no, tää on aika yleistä operaattorituotteiden markkinoinnissa että lähdetään ulkosalle myymään jos on hyvä sää ja ihmisiä liikenteessä. ja nimenomaan tommonen vähän rennompi "hutastu myyntikoju" toimii paremmin kun liian tosissaan väännetty.
:D:
Pe, 9/8/2013 - 17:29

on se :D
mo:
Pe, 9/8/2013 - 23:33

Ha, Gaaaay!
PP:
La, 10/8/2013 - 14:39

Tämä on hyvä! Tässä ei haetakaan brändinkiillotusta vaan nimenomaan "maassa maan tavalla" ja saunalahden imago venyy jopa tähän. itse naurahtaisin, ja saattaisin jopa tarttua tarjoukseen. tarjous nimittän tulee tästä paremmin ilmi kuin monesta graafiseen pohjaan painetusta vakiojullarista joita näkee ihan liikaakiin. rohkea veto mutta kääntyy silti voiton puolelle. hauska ja toimii tavanomaisuutta paremmin.

tiesittekö muuten että käsin kirjoitettu suorakirje luetaan jopa 93%:n varmuudella, kun painettua suorakirjettä luetaan tapauksesta riippuen 4-9%. Kesätyölaisille uusia hommia mediatoimistoihin? ;)
Mikko:
La, 10/8/2013 - 17:35

Kiitos PP tuosta vinkistä käsin kirjoitetusta suorakirjeestä. Pitääpä varmaan koittaa tätä jossain vaiheessa :)
Pete:
Su, 11/8/2013 - 01:27

Tuollainen varmasti herättää kiinnostuksen. Kuulakärkikynällä kirjoitettu teksti on niin hankalasti luettavissa, että ohikulkijan on tultava lähemmäs kojua voidakseen lukea sen. :-D
Pete:
Su, 11/8/2013 - 01:28

Tulikohan äskeinen kommenttini perille? Ei ilmestynyt, eikä tullut mitään virheviestiäkään...



Osallistu vastaamalla

Nimimerkki *


Oman blogin www-osoite


Kommentti *


Spämmiesto: Mikä eläin sanoo "hau hau"? *