Mikko Virtanen
41-vuotias salolaisyrittäjä harrastaa vanhojen pelikonsoleiden keräilyä, lumilautailua, nettisivujen tekoa ja ylläpitoa, urheiluautoja sekä vesijetteilyä.
Arkisto
Salossa on valtavan hieno kesäperinne, nimittäin iltatori jokaisena kesätorstaina aina kesäkuusta elokuun loppuun. No onhan se kuitenkin niin, että kun kerran kesässä käyt siellä niin olet jo nähnyt kaiken. Joka viikko samat myyjät, siltä se ainakin tuntuu. Olen tänä vuonna kuitenkin käynyt Salon iltatorilla jo useita kertoja, tämänpäiväinen sai inspiraation taas kirjoittaa blogiin pitkästä aikaa.
Sissimarkkinointia Saunalahden tyyliin
Bongasin torin keskeltä ehkä Suomen huonoimman myyntikojun, joka myi Saunalahden Megareilu 3G –liittymää. Rumaan toripöytään oli teipattu niin ikään hyvin rumasti Saunalahden mainoskyltti. Jotta sama teema jatkuisi, niin viimeisen silauksen teki ruutupaperiin käsin kirjoitettu mainospuhe.
Herää kysymys: Miksi Saunalahden kokoinen yritys toteuttaa myyntiä ja markkinointia tällä tasolla? Juttelin myyjien kanssa tovin ja vastaus oli lähinnä ”Meille ei annettu muuta.”
No oli miten oli. Joka tapauksessa tämä oli pysäyttävä kokemus ja kiinnitti heti huomioni. Voin taata, että olisin loikkinut huomaamatta ohi, jos samalla paikalla olisi ollut viimeisen päälle viilattu ständi. Tästä johtuen… ehkä Saunalahden myyntikoju oli sittenkin kenties Suomen paras?
← Fortum kotinäyttö on näppärä sähkönkulutuksen seurantalaite | Pääsiäistarina yrittäjyydestä → |